preloader

ایده های دکوراسیون بالای تخت – ۱۲ روش برای تزئین فضاهای اطراف تخت

عنوان مطالب

وقتی صحبت از ایده‌های دکوراسیون اتاق خواب می‌شود، گزینه‌های زیبای زیادی برای قسمت بالایتخت برای هر سلیقه‌ای وجود دارد، از اضافه کردن قفسه تا نمایش گیاهان و آثار هنری، تا آویزان کردن ترکیبی متنوع از آینه‌ها یا آثار هنری. دیوار بالای تخت اغلب نادیده گرفته می شود، اما می تواند یک بوم برای ارتقای دکوراسیون اتاق خواب شما و ایجاد یک نقطه کانونی قوی باشد و توجه را به تخت زیبا نیز جلب کند. از این ایده‌های دکوراسیون دیوار تخت تنها برخی از آنها مورد علاقه ما هستند – اضافه کردن آنها به لیست خواسته‌های شما از ایده‌های اتاق خواب می‌تواند فضای شما را غنی‌تر کند.

ایده های بالای دکور تخت

ایده های دکوراسیون اتاق خواب اغلب حول یک دیوار خاص متمرکز می شوند. با این حال، استفاده از دیوار پشت تخت برای ایجاد یک نمایشگر می تواند بسیار موثر باشد، به خصوص در فضایی که فضای کمی دارد. Connor Prestwood، طراح دکوراسیون داخلی برند Dowsing & Reynolds، می‌گوید: «در بالای تختخواب، ایده‌های سنتی برای آوردن یک نقطه کانونی به اتاق خواب وجود دارد، خواه رنگ دیوار یا طرح کاغذ دیواری یا یک قطعه هنری باشد».

1. با یک نقاشی دیواری به فضای خود بیانیه بدهید

ایده های نقاشی دیواری روشی آسان برای افزودن جذابیت به فضا است و تزئین با نقاشی های دیواری روندی رو به افزایش است. لوسی سنت جورج از Rockett St George می‌گوید: «نقاشی دیواری شگفت‌انگیز همیشه محبوب بوده است، اما چیزی فوق‌العاده خیره‌کننده و چشم‌نواز قطعاً همان چیزی است که بیشتر در اتاق‌خواب‌ها می‌بینیم». ایده آل برای ایجاد یک بیانیه بر روی دیوار تخت شما، فلزات پررنگ، گل ها یا جلوه های مرمری همیشه به فضای خواب شما شخصیت می بخشد.

2. عناصر طبیعی را با هنر گیاه شناسی ترکیب کنید

مطمئن باشید که با یک نقش گیاهی زیبا اشتباه نمیکنید. محبوبیت آنها به دوران ویکتوریایی برمی گردد و ظاهر آنها واقعاً بی انتها است و برای فضای روستایی و ایده های زیبای دیوار گالری عالی است. لوئیز ویکستید، مدیر طراحی سیمز هیلدیچ، می‌گوید: «آثار هنری برای ما در سیمز هیلدیچ وقتی برنامه‌ریزی می‌کنیم که چه چیزی بالای تخت در اتاق خواب آویزان شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. “حتما چیزی را انتخاب کنید که منعکس کننده زیبایی انتخابی شما باشد. به عنوان مثال، اگر خانه شما در روستا است و مواد طبیعی زیادی را در فضای داخلی خود انتخاب کرده اید، ممکن است یک طرح از حیات وحش یا مناظر محلی را انتخاب کنید.

3. پرتاب نور در اطراف اتاق با آینه های متعدد

وقتی می‌توانید با آینه‌های متعدد، دکوراسیون دیوار بالای تختخواب را آراسته و روشن جلوه دهید، چرا باید به یک آینه بچسبید؟ این ایده دیوار اتاق خواب یک ایده عالی برای فضاهای کوچک یا تاریک است. نادیا مک کوان هیل، مشاور سبک رزیدنت Wayfair، می‌گوید: «یک گزینه محبوب برای دکوراسیون اتاق خواب این است که ترکیبی از آینه‌ها را بالای تخت قرار دهید و نمایشگری چشم‌نواز ایجاد کنید که نور را به اطراف اتاق شما بتاباند. طرح‌هایی با لبه‌های فلزی انتخاب کنید تا کمی درخشش بیشتری به آن اضافه کنید و آنها را در ارتفاع‌های مختلف در امتداد دیوار قرار دهید تا یک قطعه بصری واقعا خیره‌کننده ایجاد کنید.

4. از هنرهای دستی برای ایجاد یک نقطه منحصر به فرد استفاده کنید

حال و هوای کیت کمپ را با یافته های جذابی که بالای تخت نشان داده شده اند، تداعی کنید. این ایده های اتاق خواب همیشه محبوب هستند و رنگ، بافت و زندگی را به دکوراسیون فضا می بخشند. نادیا مک کوان هیل می‌گوید: «هنرها و صنایع دستی در سال گذشته با قلاب‌بافی و لباس‌های بافتنی که تبدیل به اقلام ضروری سال ۲۰۲۲ شدند، احیای عظیمی را در بحث دکوراسیون منزل تجربه کردند. “یک راه آسان برای گنجاندن این روند در دکوراسیون داخلی فضای شما این است که طرح های ماکرامه را بالای تخت خود آویزان کنید، مواد طبیعی حال و هوای بوهو را به اتاق اضافه می کنند و راهی بسیار آسان برای ماندن در ترند هستند.”

5. یک قفسه بالای تخت قرار دهید

نادیا مک کوان هیل پیشنهاد می‌کند: «وقت بگذارید و قفسه‌ای را در امتداد دیوار پشت تختتان نصب کنید که نه تنها به استایل شما می‌افزاید، بلکه فضای ذخیره‌سازی شما را به حداکثر می‌رساند». به یک قفسه با رنگ طبیعی بچسبید و سپس رنگ را آزمایش کنید، اکسسوریها و یا گیاهان را اضافه کنید و چند قطعه از هنر دیواری را در امتداد فضا قرار دهید تا ظاهر را به پایان برسانید. کانر پرستوود موافق است که این روندی کاربردی و همچنین شیک است و می‌افزاید: «یک چیز بزرگ در حال حاضر قفسه‌بندی بالای تخت است. تنوع و آزادی برای جابجایی چیزها در زمانی که تمایل به تغییر دارید واقعاً جذاب است و می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شود. به جای خرید یک اثر هنری بزرگ جدید یا کاغذ دیواری مجدد روی دیوار، می توانید به سادگی زیور آلات، کتاب ها و آثار هنری را تازه کنید و قفسه خود را طوری تغییر دهید که با حال و هوای فعلی شما مطابقت داشته باشد.

6. استفاده از کاغذ دیواری طرح دار برای تزریق الگو و رنگ

اگر خوش شانس هستید که یک فرورفتگی یا قوس بالای تخت خود دارید، فضا را با یک ایده کاغذ دیواری مدرن اتاق خواب پر کنید. اگر این کار را نکنید، می توانید یک دیوار پانل شده ایجاد کنید و یک مربع را با یک الگوی زیبا پر کنید. پرندگان عجیب و غریب، گل‌های جسورانه، و گیاهان همگی مد هستند.

7. یک پارچه ملیله دوزی شده را برای دنج شدن فضا آویزان کنید

دکوراسیون اتاق بیوفیلیک آرام‌بخش است. با این حال، آویزان کردن یا نمایش گیاهان در بالای تخت عملی نیست، بنابراین انتخاب پارچه‌ها یا آثار هنری با موتیف گیاه‌شناسی یک جایگزین عالی است. یک پارچه با طول مناسب و طرح زیبا، یک فرش سبک یا یک پارچه ملیله دوزی شده با طرح سنتی، ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای دکوراسیون فضای بالای تخت هستند و فضای اتاق را به طرز فوق‌العاده‌ای زیبا کنند.

8. برای تأثیرگذاری جهانی به هنر قبیله ای روی آورید

تأثیرات قبیله ای در اتاق خواب ها همه جا ظاهر می شود و هنر قبیله ای بالای تخت راهی شیک برای معرفی آن است. سام هود، مدیر ارشد خلاقیت در Amara.com، می‌گوید: «تزیین با طرح‌های قبیله‌ای برای ایجاد فضایی منحصربه‌فرد و افزودن جذابیت بصری به یک دکوراسیون خنثی عالی است. برای داشتن یک احساس قبیله ای منظم و آرام، از ترکیبی از الگوهای مختلف (همانطور که Kitesgrove با کوسن های بالا انجام داده است) و رنگ ها استفاده کنید تا محدودیت های طراحی دکوراسیون داخلی خود را به حداکثر برسانید. اگر این روند برای استایل خانه شما بسیار پر جنب و جوش است، ترکیبی از بافت هایی مانند حصیر را به آن اضافه کنید تا فضای خانه خود را زنده کنید.

9. بشقاب ها یا کلاه ها را برای زیباتر کردن فضا اضافه کنید

ایده های نورپردازی دیوار اتاق نشیمن مزایای زیادی دارند. تزئینی هستند، می توانند گوشه های تاریک را روشن کنند و باعث صرفه جویی در فضا می شوند – بدون نیاز به سطحی برای قرار دادن آنها مانند یک چراغ رومیزی. آن‌ها نوری ملایم‌تر و پراکنده‌تر ارائه می‌کنند که وقتی با ایده‌های رنگ‌آمیزی اتاق نشیمن تاریک ترکیب می‌شود، می‌تواند چشمگیر به نظر برسد. همچنین نحوه قرار دادن آنها را در نظر بگیرید، مورد نشان داده شده در اینجا می تواند به صورت عمودی یا افقی قرار گیرد.

10. لمسه در بالای تخت برای ایجاداحساس رسمی تر قرار دهید

اگر از طرفداران اتاق خواب های هتلی و فضاهای مجلل و رسمی هستید، لوسی سرل، سردبیر اچ اند جی، می گوید: لمسه ها روی دیوار پشت و تاج تخت یک ایده است که ظرافت را در دکوراسیون یک اتاق خواب به رخ می کشد. در یک اتاق با ارتفاع سقف کم، لمسه هایی که تا سقف کشیده شده اند می‌توانند بلندتر به نظر برسند.

11. از چراغ های دیواری و آویزها استفاده کنید

اگر اهل هنر، چاپ، آویزهای دیواری یا کاغذ دیواری پررنگ نیستید، یک راه شیک برای داشتن دکور جذاب بالای تخت این است که نورپردازی خود را مشخص کنید. چه یک دیوارکوب الهام گرفته شده از هنر دکو باشد یا یک آویز شیشه ای فلوت دار قدیمی یا یک قطعه به سبک صنعتی، چراغ های دیواری می توانند کاربردی و همچنین زیبا باشند. کانر پرستوود، از داوزینگ و رینولدز، می‌گوید: «ما تخت‌خواب‌هایی با سر تخت‌های بزرگ، بالشتک‌دار و منحنی می‌بینیم که باعث می‌شوند هنگام خواب احساس امنیت کنید. این، همراه با چند چراغ جانبی تزئینی برای مطالعه در شب و تشریفات استراحت شما، ترکیبی عالی برای داشتن یک دکوراسیون جذاب است. و اگر واقعاً می‌خواهید دکوراسیون اتاقتان خیلی جذاب باشد، یک آویز بیانی مانند قطعه فوق‌العاده جاناتان آدلر در بالا انتخاب کنید.

12. یک هدبرد با اکتان بالا را انتخاب کنید

از پارچه‌های پررنگ با طرح های گل‌دار تا طرح حیوانات و … ، یک روش فوق‌العاده شیک برای حالت دادن به فضای بالای تخت هستند. الیوت جیمز، موسس شرکت دکوراسیون داخلی الیوت جیمز، می‌گوید: «هدبوردها هر چه بزرگ‌تر، بهتر. ما عاشق تخت هستیم که تمام عرض اتاق را در پشت تخت قرار می‌دهند و به استفاده از کاغذ دیواری متضاد یا رنگ بالا به جلوه‌های اصلی کمک می‌کند. نورپردازی در اطراف تخت نیز در حال حاضر در بحث دکوراسیون داخلی بسیار مرسوم است که جلوه‌ای چشمگیر و تا حدودی دراماتیک ارائه می‌کند. تخت های با تاج بلند و تمام قد نیز بسیار محبوب هستند و استفاده از لمسه دوزی به ابهت و حضور تخت کمک می‌کند.