شرکت نماسبز - طراحی و مدل سازی دکوراسیون داخلی

طراحی و مدل سازی سه بعدی دکوراسیون داخلی

طراحی و مدل سازی در دکوراسیون داخلی به واقع نقش مهمی را ایفا می کند. تنها با مدل سازی و طراحی یک فضا است که میتوان تصمیم گیری نهایی را برای اجرای دکوراسیون یک فضا اتخاذ نمود. چرا که پیش رفتن بدون طراحی و اجرا کردن آنچه که بدون برنامه ریزی و طرح انجام میشود، در نهایت ما را از هدف دور خواهد کرد و نتیجه ای که مورد انتظار است، حاصل نخواهد شد.

شرکت دکوراسیون داخلی نماسبز متشکل از یکی از قوی ترین و زبده ترین تیم های طراحی دکوراسیون در ایران بوده و با بهره گیری از نرم افزارهای پیشرفته طراحی و مدل سازی، طرح ها و رویاهای شما را به واقعیت مبدل خواهد کرد. طراحی و مدلسازی صدها پروژه دکوراسیون داخلی که بخشی از آنها را در صفحات نمونه کار مشاهده می کنید، موید رزومه قوی این شرکت در زمینه طراحی و مدلسازی دکوراسیون داخلی می باشد. جهت مشاوره، بازدید، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لطفا با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

3D Modelling یا مدل سازی سه بعدی به چه معناست؟

در مدل سازی سه بعدی طراحان با تعریف نقاطی در فضای سه بعدی و اتصال این نقاط با هم سطوحی را به وجود می آورند که موضوع مورد نظر را در دنیای واقعی تداعی می کند. از مدلسازی سه بعدی معمولا برای امور شبیه سازی محصول یا فضا سازی محیط مورد نظر و رفع ایرادات احتمالی قبل از تولید و اجرا استفاده می شود.

مدلسازی سه بعدی می تواند ما را به اهداف و نظرات خود نزدیک کرده و جزئیات را بصورت بسیار دقیق ترسیم کند، به همین دلیل از اهمیت بسیاری برخوردار است و به دلیل طبیعی بودن فایلهای نهایی توانسته نظر بسیاری را جلب کند. این کار بسیار تخصصی می باشد و باید با نرم افزارهای پیشرفته مدلسازی و توسط متخصصان طراحی داخلی انجام گیرد.

مدل سازی سه بعدی دیجیتال روندی است که به شما اجازه می دهد تا پروژه های مختلف خود را پیش از ساخت و تولید در دنیای واقعی، در کامپیوتر و به شکل مجازی بررسی کرده و از زوایای مختلف مورد تجزیه و تحلیل و اصلاح قرار دهید. این ویژگی به تنهایی امتیازی بسیار ارزشمند برای تمامی طراحان صنعتی، طراحان معمار و آرشیتکت، طراحان گرافیک، هنرمندان، صنعتگران، و هر مدیر پروژه و مهندسی محسوب میشود.

به عبارت دیگر مدلسازی سه بعدی کامپیوتری، فرآیند ساخت نمونه‌ ای کامپیوتری از پروژه مورد نظر است به نحوی که خصوصیات و جزییات دلخواه پروژه را جهت دیدن، مطالعه، آموزش و یا نمایش در اختیار قرار دهد.

در واقع طراحی سه بعدی، شبیه سازی و یا بازسازی مدل کامپیوتری و دیجیتال پروژه توسط کامپیوتر (کالا، محصول، خدمات) با نسبت مشخص و تعریف شده ای از شباهت با پروژه واقعی (شباهت فرمی، شباهت فنی، شباهت عملکردی) می باشد. مدلسازی سه بعدی بهترین و کارآمدترین روش برای ارائه محصول و یا فضای مورد نظر برای امور تبلیغاتی است. مدلسازی سه بعدی از اهمیت ویژه ای در بسیاری از رشته ها و امور برخوردا بوده و کاربرد های بسیاری نیز دارد.

برای مدل سازی سه بعدی از نرم افزار های مهندسی مختلفی بسته به نیاز کارفرما استفاده می شود. که از مشهورترین این نرم افزار ها میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد:
تری دی مکس (3ds Max)، اسکچ اپ (Sketch Up)، مایا (Maya)، رویت (Revit) و اتوکد (Auto Cad)

نرم افزارهای مدل سازی سه بعدی با کمک به معماران و مهندسان ساخت و ساز باعث شده اند که دیگر نیازی به ساخت ماکت ها نباشد. معماران می توانند با صرف هزینه ی کم تر طرح ها را با دیگران از جمله مهندسان ساخت وساز به اشتراک بگذارند. مهندسان هم می توانند از ابزار های شبیه سازی برای انجام دادن آزمایش های مختلف پیش از شروع کردن مراحل ساخت استفاده کنند. حتی طراحان دکوراسیون داخلی هم از مزایای فناوری های جدید بی نصیب نمانده اند و می توانند با استفاده از نرم افزار های مختلف برای پیاده سازی و اشتراک گذاری ایده های خود بهره مند شوند.

مزایای طراحی و مدلسازی سه بعدی

یکی از مزایای طراحی و مدلسازی این است که کمک خواهد کرد تا ترکیب رنگ و نور و چیدمان در محیط، هارمونی و تناسب داشته باشند. به عبارت دیگر در یک طرح کامل و ایده آل می توان ارتباطی بین اجزای تشکیل دهنده یک دکور به صورت محسوس یا نامحسوس احساس کرد. این ارتباط بین اجزا بوده و منجر به تمایز در اجرای همراه با طرح و بدون طرح خواهد شد.

شرکت نما سبز افتخار دارد تا با بررسی و آنالیز سلیقه مشتریان خود، در چهارچوب اصول و قواعد معماری داخلی و آنچه که مربوط به دکوراسیون داخلی است طراحی 3 بعدی اولیه با نرم افزار3D Max و موتور رندر Vray با کیفیتی عالی به مشتریان خود ارائه کند تا در مراحل بعد و پس از چندین مرتبه سعی و خطا به آنچه که در ذهن مشتریان می باشد، دست پیدا کند، تا با طراحی فضایی زیبا و مطابق با اصول معماری بتواند علاوه بر سرعت بخشیدن در اجرای طرح، پروژه را در اقتصادی ترین حالت به انجام رسانیده و رضایت مشتریان خود را جلب کند.

شرکت دکوراسیون داخلی نماسبز - طراح و مجری دکوراسیون داخلی منزل، اداری و تجاری

شرکت ایده پردازان نما سبز با تكيه بر اصول و مبانى مهندسى ، معمارى و تجربه ، تداعى گر ذهن و سليقه شما بوده و به روياهايتان واقعيت مى بخشد . هنر ما خلق طرح و زيبايى در رويا و انطباق آن با سلايق شماست و تخصص ما اجراى همان روياها در محيط و فضاى ساختمان است.

نمونه پروژ های انجام شده در طراحی و مدل سازی دکوراسیون داخلی